Laddar

Trägolven får konkurrens – nu tar Kährs fram nya produkterbjudanden

Kährs anpassar verksamheten för framtiden: "Vi vill kunna möta våra kunders behov idag."

2 personer har reagerat på denna nyheten

delningar

I och med årsskiftet sker en hel del förändringar på Kährs Group. Europaledande golvtillverkarna inom trägolv och PVC-fria plastgolv kommer att revidera sin kundkanalstrategi genom att stärka sitt fokus på projektförsäljning samt på detaljhandels- och onlinesegmenten. Samtidigt kommer företaget att utöka sitt produkterbjudanden med nya produktkategorier.

Från och med den 1 januari 2019 kommer Kährs Group operativt att fokusera sin försäljning inom tre kundkanaler på sina huvudmarknader, Project, Retail och Online.

"Bolaget kommer också att bredda sitt marknadserbjudande med nya produktkategorier. Man kommer att addera produkter i utbudet till detaljhandeln", skriver företaget i ett pressmeddelande.

Nu kan 24Nybro avslöja att det handlar om golv som innehåller ett brett sortiment så som textil och gummi. Trägolv kommer att förbli Kährs kärna uppbackat av nya produkterbjudanden som till exempel Luxury Vinyl Tiles.

"Den första kategorin att lanseras är Kährs Luxury Tiles, som kommer att finnas på marknaden i början av 2019, och som innehåller ett brett sortiment av moderna golv av hög kvalitet för alla typer av utrymmen", skriver företaget.

"Kährs har ett rikt arv och en stark position inom trägolv, som fortsätter vara vår kärna även i framtiden. Men, som ett modernt företag vill vi kunna möta våra kunders behov idag och då tror vi att tillägg av nya produktkategorier kommer att vara en uppskattad förstärkning till Kährsfamiljen. Vi anpassar också vår digitala omvandling genom att lägga ett större fokus på onlineförsäljning framöver", säger Christer Persson, vd och koncernchef för Kährs Group.

Nya produktkategorier kommer att lanseras under det kommande året och vara helt i linje med vad Kährs varumärke står för, det vill säga tydliga anknytningar till design, innovation, hållbarhet, hög kvalitet och service. 

"Jag ser fram emot de kommande förändringarna och känner mig trygg i att de är nyckeln till att bygga och utveckla Kährs för framtiden, ett Kährs 2.0. Med en lång historia, stark marknadsposition och en stark vilja att ta vårt företag till nästa nivå är jag övertygad om att vi har lovande tider framför oss", avslutar Christer Persson.

Relaterade artiklar